FESTIVAL: MAZDA MARIÁNSKÉ LÉTO 23. 8. 2014 - Brno

24.08.2014 21:17

Před pár dny jsem vám slíbila objektivní recenzi na festival Mazda Mariánské léto 2014 a já držím slovo. Bude to na delší povídání, tak se pohodlně usaďte, rozbalte brambůrky a jedem!

Začala bych hned od začátku a to příjezdem na místo. Vzhledem k tomu, že u oploceného areálu nebyla žádná cedule či ukazatel s informací, kudy že se to "dovnitř" návštěvníci dostanou, obešli jsme kompletně celý objekt. A to jsme zdaleka nebyli sami. I kačeny z nedalekého rybníka kroutily nevěřícně hlavou. Přitom tu mohlo stát pár hostesek, které by člověku s touto záležitostí poradily a ještě by si spousta chlapů spravila oko. Kdyby sličné slečny hostesky ještě navíc každého obdarovaly letáčkem s programem, získal by festival určitě nějaké body k dobru! Vraťme se ale k hledání místa vstupu. To se totiž přátelé nacházelo za devíti horami a devíti řekami. Dobrá, malinko přeháním. Ale vám se zdá normální umístit "vlez" na stranu, kde teče potok, není zde žádná cesta a jediné na co tu narazíte jsou kopřivy, bláto a nějaká ta užovka? Nicméně i přes počáteční rozpaky jsem nechtěla festival předem odsoudit.

Na místo jsme dorazili kolem půl čtvrté odpoledne. Přišli jsme o vystoupení skupin Prague conspiracy, Skyline a Wohnout, které jsem viděla už X krát na jiných festivalech, takže jsem utřela pomyslnou slzu a jelo se dál. To zrovna začínal hrát Čechomor, na který jsem se těšila, protože to byla moje poslechová premiéra. Kapela nejprve nastoupila v nekompletní podobě, jelikož: "Zbytek kapely se sekl někde na dálnici," jak pravil zpěvák Karel Holas. Za krátko se nám však ukázala celá sestava. Navíc i s několika hosty včetně půvabné polské zpěvačky, jejíž přítomnost vystoupení oživila. Zazněly zde známé písně jako Proměny, Mezi horami či Katuša. Atmosféra byla příjemná a koncert se vydařil. www.youtube.com/watch?v=Nnr7nsQExPQ

Další se na scéně objevila mladá zpěvačka Lenny, která mě zcela šokovala svým nádherným vyzpívaným chraplákem. Její repertoár jsem slyšela prve. Žánrově by se její hudba dala charakterizovat jako indie rock. Písně volně plynuly časem i prostorem. Jako poslechovka - výborná věc a pokud zrovna nepatříte mezi taneční nadšence, ocenily byste vystoupení dvojnásob. Palec nahoru dávám i bubeníkovi, který mě svým projevem absolutně dostal. :D www.youtube.com/watch?v=xX7D-h4lHys

Následně měla Lenny na pódiu vystřídat má oblíbená show Na Stojáka. Vystoupil tu však pouze bavič Karel Hynek a tím celá show skončila. Nic proti Karlovi, já jeho humor miluju, ale těšila jsem se i na další tváře. Vzápětí se přiřítil moderátor se slovy, že se kapela UDG taky kdesi sekla, a tak se prohodí s brněnskou sebrankou Poletíme, která měla nastoupit až po ní.

Festival provázela šlechetná myšlenka. Každá kapela svým vystoupením podpořila nějakou neziskovou organizaci. A bylo to i v našich rukách. Například Lenny se postavila za práva pejsků. Moderátor mě mile překvapil několika slovy k publiku: "Kelímky se hážou do koše, nikoliv na zem." Měl pravdu, jenže moc lidí si jeho myšlenku k srdci nevzalo. 

Návštěvníků tu bylo mraky, konkrétně čtyři tisíce. Nejčastěji sahali po točeném pivu Radegast 10° za 29,-Kč, což byla krapet přeháňka, ale co naplat. Kapely Poletíme a UDG jsem poslouchala už jen pasivně z dálky. Spíš jsem se věnovala pozorování lidí, organizační struktuře a hlavně zábavě. Někdy kolem půl osmé večer se přiřítila ale opravdová přeháňka, čímž se celá situace poměrně zkomplikovala. Bahna bylo víc než je zdrávo a to i ve vlasech. Musela jsem sáhnout po pláštěnce, ve které jsem se cítila jako opravdový špión a moc mě tahle role bavila. To už ale na stagi prozpěvovala sympatická Anna K, která sklidila velký potlesk. Mne však představení zanechalo vlažnou, což je záležitostí vkusu.

David Koller přihodil do repertoáru i pár pecek kapely Lucie a získal si tak celé publikum. Posledních několik písní, kdy se rozezněly troje bubny, bylo výborným zakončením vystoupení. Zajímalo by mě však, jak dopadlo Kollerovo pravé oko, do kterého ho fanoušci trefili sombrérem. www.youtube.com/watch?v=NsZmUsckgyc

Dle mého to nejlepší přišlo na závěr v podobě kapely Mig 21. Jirka Macháček se postaral o parádní střeštěnou show, při níž jsem skákala dva metry vysoko - bahno nebahno. Magická trubka se rozeznívala po okolí, až mi z toho bylo úzko. Krásně úzko, jestli mi rozumíte.

Ačkoliv jsem se snažila v průběhu festivalu narazit na herce a herečky seriálu Ulice (abych potěšila mámu, co má za měsíc narozeniny pár autogramy) - "o ou". Je mi záhadou kde se novácká partička nacházela, a tak se máma bude muset spokojit s kytkou a bonboniérou (ostatně jako každý rok). 

Shrnutí: Festival Mazda Mariánské léto 2014 hodnotím jako vyšší průměr. Počasí nám sice nepřálo, ale i tak to bylo fajn. Možná i díky dešti si ročník 2014 budeme lépe vybavovat, podpoří se tím jeho autentičnost. Určitě bych vyzvedla jako velký klad místo pořádání. Mariánské údolí je jak dělané pro hudební akce. Příště jen bacha na to, kam umístíte vlez a taky trochu zapracujte na organizačních záležitostech jako je víc toytoyek, mezery v programu, apod., páni pořadatelé! V jiném případě dávám palec nahoru a za rok se uvidíme zase!